Contoh Pidato Bahasa Inggris SMA

Contoh pidato bahasa inggris sma berjudul “It’s now or never” yang artinya “sekarang atau tidak sama sekali”. Pidato ini disampaikan saat perpisahan sekolah sma.

Teks Contoh Pidato Bahasa Inggris SMA

Pidato SMA

Valedictory Speech by a Representative Third Grader High School Student

Assalamu’alaikum wr.wb

With all due the respect to the honorable Mr. and Mrs. Teachers of SMAN 1 Cilegon as well as to my beloved friends in grade 3 from 2009 academic year especially my dearest friends of class 12 Science 3.
At the outset, let’s say our praise and gratitude to Allah the One and Almighty due to His illimitable grace and blessings upon us on a blissful day today so that we all can gather and meet up to celebrate “The Graduation and Farewell Ceremony of SMA N 1 Cilegon Students, 2008-2009 Academic Year”.

Secondly, I would like to say my thanks to the committees and everyone who have allowed me to stand here to deliver a speech before all of you.

Thirdly… Congratulation for all of us! We finally succeeded to pass and graduate! Alhamdulillah… All praises be to You, Ya Allah. The days with terrifying and frightening examinations have already gone… and we have passed! We are not high school students any longer! We will be leaving this school… and saying goodbye…

Separating… for every meeting there will be a separating. Most of us must have made good friends or even just met each other during our days at this school. Or maybe some of us have those friends who we have known from the same Middle School, Elementary School, or even when we were still babies. It would seem to be very magnificent if only this friendship we all have had created for all this three years could last for a life time, as if it wouldn’t break and or be ruined by anything. However, we all cannot deny that when life goes on, a lot of new things will come to us, such as college, living in a boarding house, going to work, or even marrying… separating is a thing that happens commonly. Maybe some of us feel so excited of this leaving since what we have been waiting for all along is all the new things outside there that seem to be more interesting than anything at this school that’s all boring. However, maybe in the other side, some others feel so sad because of many things we have had and memories we have created at here.

Memories… to all my dearest friends,
Before we all have gone to late to realize that the time is just unable to be turned back and before we all regret wasting our high school times without having even any precious moment. For all those reasons, create the memories as many as you can then! Just do what you want to do! Say what you want to say! Say to the teachers who teach so clumsy to alter their style of teaching to be more easy-going. Say to those our school girls who are big-mouth and always want to be all beautiful and popular in the entire school that brain is much more important than looks. Say to nerdy boys in our school to have more confidence on themselves. Say to those you love that you really love them!! It’s now or never, friends! Come on! As time goes by, the memories remain.

And lastly… I quoted this from Cinta Pertama movie that was starred by Bunga Citra Lestari and Benjamin Joshua that there is no everlasting meeting. But I do believe, just like the meeting, the separating is not everlasting as well! So, do not ever forget every single precious thing we had on our old days for all this 3 years in here. Put those memories inside each of our hearts.

Farewell, everyone! Congratulation that you are not high school students any longer! Take care of yourselves for those who are going to study far from your parents
.
I think that is the end of my speech. I am sorry for all my mistakes on my words.

Wassalamu’alaikum wr.wb

Terjemahan Contoh Pidato Bahasa Inggris SMA

Pidato Perpisahan oleh Wakil Siswa kelas 3 SMA

Assalamu alaikum warahmatullahi wabarakatuh

Kepada Yang Terhormat Bapak dan Ibu Guru SMA N 1 Cilegon. Dan teman teman kelas 12 angkatan 2009 khususnya teman teman 12 ipa 3 yang teramat saya cintai.

Pertama tama marilah kita panjatkan puji syukur kehadirat Allah Yang Maha Esa karena pada hari yang cerah ini kita semua dapat berkumpul untuk merayakan “Kelulusan dan Perpisahan Murid SMA N 1 Cilegon Angkatan 2008-2009?.

Kedua, terima kasih kepada panitia yang telah mengizinkan saya untuk berdiri di sini menyampaikan pidato di depan para hadirin sekalian.

Ketiga.. selamat bagi kita semua! Kita berhasil lulus akhirnya.. Alhamdulillah Ya Allah.. Hari hari penuh ujian yang sangat menegangkan kini berakhir sudah.. Kita lulus! Kita bukan anak SMA lagi! Kita akan meninggalkan sekolah ini.. dan berpisah..

Perpisahan.. Setiap ada pertemuan pasti ada perpisahan. Kebanyakan dari kita pasti baru bertemu dan berteman akrab saat bersekolah di sini. Atau mungkin juga ada yang sudah berteman sejak SMP, sejak SD atau bahkan sejak masih balita. Alangkah senangnya apabila pertemanan yang telah kita jalin selama tiga tahun ini dapat bertahan selamanya. Seakan tak tergoyahkan oleh apapun. Namun tak dapat kita ingkari bahwa seiring sengan berjalannya kehidupan kita, seiring dengan datangnya hal hal baru seperti kuliah, ngekos, kerja, menikah, dan juga seiring dengan datangnya orang orang baru, teman baru, cowok baru, cewek baru, perpisahan memang hal yang lumrah terjadi. Mungkin di antara kita ada yang merasa bergairah mengalami perpisahan karena yang ia tunggu selama ini adalah hal-hal baru yang terlihat lebih menyenangkan dibanding hal-hal di sini yang sangat membosankan. Tapi mungkin di sisi yang berbeda, ada yang merasa sangat sedih karena telah mengalami banyak hal menyenangkan di sini dan beta pa banyaknya kenangan yang telah tercipta..

Kenangan.. Teman teman yang saya cintai, sebelum kita terlambat menyadari bahwa waktu tak dapat diputar kembali dan sebelum kita menyesal karena telah menyia- nyiakan masa SMA kita tanpa mengalami satu pun hal berharga. Maka buatlah kenangan sebanyak banyaknya! Lakukanlah apa yang ingin kamu lakukan. Katakanlah apa yang ingin kamu katakan. Katakanlah kepada guru yang terlalu kaku dalam mengajar untuk lebih santai. Katakanlah kepada cewe-cewe berisik yang ngerasa sok cantik dan populer kalau otak tuh lebih penting dibanding penampilan! Katakanlah kepada cowo cupu d sekolah untuk lebih percaya diri. Katakanlah kepada orang yang kamu cintai bahwa kamu memang mencintainya!! It’s NOW or NEVER, friends! Come On! As time goes by, memory remains. Seiring berjalannya waktu, hanya kenanganlah yang tersisa..

Terakhir.. saya kutip dari film Cinta Pertama yang dimainkan oleh Bunga Citra Lestari dan Benjamin Joshua bahwa memang pertemuan tidak ada yang abadi. Tapi saya percaya, seperti pertemuan, perpisahan juga tidak ada yang abadi! Jangan lupakan setiap hal berharga yang telah kita alami selama bersekolah tiga tahun di sini. Simpanlah kenangan itu dalam hati kita semuaaa..

Selamat berpisah! Selamat karena telah menjadi bukan-anak-SMA lagi. Jagalah diri kalian yang berkuliah jauh dari orang tua.

Sekian pidato yang saya sampaikan. Mohon maaf apabila ada salah kata.

Wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Leave a Comment