Contoh Pidato Perpisahan Bahasa Inggris Pelepasan Kepala Sekolah

Contoh pidato perpisahan bahasa inggris Pelepasan Kepala Sekolah Oleh Wakil Siswa saat memberikan sambutan dalam Rangka Pelepasan Kepala Sekolah

High School Valedictory Speech Delivered by a Student’s Representative in Farewell Ceremony for Mr. Principal

Assalamu’alaikum wr.wb

First of all, let’s say our praise and gratitude to Allah Swt. Shalawat and salam may everlastingly upon our adoration and shining model, namely Prophet Muhammad Saw, all of his families, companions, and followers till the end of time.
To all the honorable Mr. and Mrs. Teachers and all the dearest companions,
Contoh Pidato Perpisahan Bahasa Inggris Pelepasan Kepala SekolahToday is the day we should go through with a heavy heart of all of us. It’s all because the most meritorious person who has developed our school, the one who has sacrificed many things for the sake of our progress, the one who has all this time guided and led us so that we have made many steps forward, will be leaving to other school. Mr. Endang, our most beloved principal will be transferring to another school in order of his duty.
Nevertheless, we cannot do anything since it has been his duty then there is no help for it. There is nothing we can do unless saying goodbye and pray for you that I wish you could have the best place there and be able to guide the school you will be in charge to many steps forward just like you have done to our school.
To all the honorable teachers and my dearest companions,
We are, all of students of this high school say our great apology because of all of those things we have ever made that are not approved of in this school or in your heart personally. We extend our deepest apology.
We also hope you to always pray for us so that we could be better people in the future. Pray for us so that we could be better people to reach for our shining feature. That’s our entire wish from you; I hope you will always say our names on your prayers.
That’s all I can say on the behalf of other students. Farewell Mr. Endang! I wish you will never forget about us, and deepest apology for the mistakes on my words.

Wassalamu’alaikum. wr.wb

 

(VERSI INDONESIA)

Pidato perpisahaan SMA Oleh Wakil Siswa Dalam Rangka Pelepasan Kepala Sekolah

Assalamu’alaikum wr.wb.

Puji dan syukur kita panjatkan kehadirat Allah swt., Sholawat dan salam semoga senantiasa tercurah kepada junjunan dan tauladan kita yakni Muhammad SAW, keluarganya, sahabatnya dan kepada umatnya hingga akhir jaman.

Bapak dan ibu guru yang kami hormati, serta Rekan-rekan yang kami sayangi

Hari ini adalah hari dimana harus dilalui dengan berat hati oleh kita semua. Karena orang yang paling berjasa memajukan sekolah kita, orang yang telah banyak berkorban demi kemajuan kita, orang yang selama ini telah membimbing kita sehingga kita mendapat banyak perkembangan, kini akan pindah ke sekolah lain. Pak Endang, kepala sekolah yang kita cintai akan pindah tugas ke sekolah lain.

walau demikian apa boleh buat, karena sudah tugas maka kita semua tidak bisa berbuat apa-apa kecuali mengucapkan selamat jalan dan mendoakan semoga di sekolah baru menjadi betah dan mampu membawa sekolah tersebut menjadi maju seperti sekolah kita sekarang.

Bapak dan ibu guru yang kami hormati, serta Rekan-rekan yang kami cintai.

Kami, semua siswa di SMA ini mohon dimaafkan karena tentunya kami pernah melakukan hal-hal yang tidak berkenan untuk sekolah ini atau tidak berkenan terhadap bapak secara pribadi. Kami mohon maaf sebesar-besarnya.

Kami semua mohon juga kepada bapak agar selalu mendoakan kami sehingga kami bisa menjadi lebih baik lagi di masa yang akan datang. Juga doakan kami sehingga sanggup berubah menjadi lebih baik sehingga sanggup menjemput masa depan yang gemilang. Ini harapan kami dari bapak semoga senantiasa menyisihkan doa untuk kita semua.

Demikian yang bisa saya sampaikan sebagai perwakilan dari teman-teman. Selamat jalan bapak. Semoga tidak melupakan kami semua.
Mohon maaf jika ada kata-kata yang kurang berkenan.

Wassalamu ‘Alaikum wr.wb.

Leave a Comment